Nemusíte. To je predsa jasné. Ale keď už ste tu, čo tak sa pozrieť spolu na to, prečo nad tým aspoň porozmýšľať?

Vedeli ste, že blog na stránke dokáže zvýšiť jej návštevnosť až o 50%? A po tejto informácii by som mohla skončiť a vy by ste mali ísť písať.

Takže k jadru veci. Na čo vám ten blog vlastne je?

Blog je skvelý nástroj na to, aby vás ľudia spoznali. Skratky ako B2B alebo B2C sú asi známe každému. Ale o čom to naozaj je? Pre koho tvoríme stránky, píšeme blogy a postujeme na sociálne siete? Pre ľudí. Takže ja by som navrhla skratku B4P – Business for People. A keď už sme súčasťou B4P, mali by sme sa asi v prvom rade predstaviť :)  Lebo neviem, či ste sa na to pozreli z odstupu, ale to, že máte stránku alebo eshop v dnešnej dobe ešte nič nezaručuje. Ale keď máte s ľuďmi vzťah, máte priestor na budovanie dôvery a priestor na poskytovanie svojich služieb. A každý vzťah sa začína zoznámením:) Čo o vás návštevníci vašich firemných stránok alebo eshopov vedia?

Najlepšie značky sú vybudované na skvelých príbehoch.

—Ian Rowden
Chief Marketing Officer, Virgin Group

Aký príbeh rozpráva vaša značka? To je začiatok. Dať o sebe vedieť :) Lebo, keď nemáte príbeh, ste len ďalšia komodita. Nahraditeľné koliesko v spotrebiteľskej mašinérii. Rozmýšľajte inak. Rozmýšľajte za hranice užitočnosti a funkčnosti svojich produktov a služieb. Snažte sa vytvoriť loajalitu a zmysluplné väzby so svojimi klientami/zákazníkmi.

Na akých hodnotách budujete svoje podnikanie? To, že to viete vy, je super, ale komunikujete túto skutočnosť aj svojim klientom/zákazníkom? Pýtate sa ako? Okrem prvotriednych služieb/produktov a super zákazníckeho servisu? Tak, že im to poviete, a potom to dodržíte :) Mňa osobne vždy príjemne prekvapí, keď to, čo firma deklaruje, dokazuje aj v každodennej praxi.

Blog je pridaná hodnota pre klientov/zákazníkov. Je to spôsob, ako dať ľuďom niečo viac ako len produkt alebo službu. Či už je to užitočná informácia alebo niečo, čo ich poteší a povzbudí, to záleží na vašom okruhu čitateľov. Zdieľajte svoje skúsenosti & názory, dobré tipy a nápady.

Blog je taktiež skvelý nástroj na prezentovanie noviniek a udávanie trendov. Nebojte sa, že vás budú ostatní napodobňovať. Aspoň viete, že ste vytvorili niečo, čo má hodnotu:) Hlavne buďte osobní. Nič nie je horšie ako neúprimnosť. A nezaspite na vavrínoch. Život je zmena. Rovnako sa mení vaša stránka alebo eshop. A rovnako sa mení aj to o čom by ste mali písať.

A keď už viete, o čom písať, ešte zostáva vyriešiť otázku, ako často písať? Lebo stránok s jedným blogovým príspevkov spred 100 rokov je neúrekom. Ale priznajte sa: “Čo si o takej stránke pomyslíte?” Mňa ako prvé napadne, že si nevedia nájsť čas. A hneď za tým, že potom nech to radšej nerobia. Vyzerá to vysoko neprofesionálne. A to predsa nechceme. Aby si zákazníci o nás urobili názor len na základe dátumu posledného blogového príspevku.

Kedysi bolo ideálne “tempo” na blogovanie 3 – 4 príspevky za týždeň. Dobre ste počuli. Našťastie existuje milión iných foriem marketingu, a tak sme sa dostali na 1 príspevok za týždeň 😉 Neľakajte sa, existuje aj alternatíva pre začiatočníkov :) Povedzme 1 – 2 príspevky za mesiac? To by ste mohli zvládnuť :)
A ešte vám poradím. Keď už sa do toho pustíte, môžete si ich pripraviť aj viac naraz, a potom ich len nastavíte, aby sa sami publikovali vo zvolenom čase a máte na čas vystarané. Blog nemusí byť esej na 10 strán, ideálne by vraj blogový príspevok mal pozostávať z 1 500 – 2 000 slov.

Pri tvorení blogu nemusíte trpieť. Na dobrý nápad sa stačí pozrieť na svet okolo seba, na svojich klientov/zákazníkov a do svojho vnútra. Tvorba blogu nie je len o smerovaní návštevnosti na vašu stránku alebo eshop. Za tým všetkým je myšlienka – vytvoriť hodnotu a dať ľuďom niečo zo seba. Každý máme čo dať. Netreba sa toho báť. Váš hlas je dôležitý. Tým že podnikáte, ste vytvorili priestor, aby vás ľudia mohli počúvať. Dajte o sebe vedieť. Tento svet to potrebuje.

A na záver… vám prajem veľa úspechov pri písaní a veľa spokojných čitateľov :)

P.S. Všetci sa učíme, V INoffice nie sme výnimka 😉