Sto ľudí, sto chutí. Na začiatok. Aby sme si rozumeli.

My v INoffice máme radi jednoduché veci. Jednoduché, ale efektívne riešenia. A jednoznačne sa riadime heslom “Keep it simple, baby”. A tak podľa nás aj vyzerá ideálna stránka. Jednoduché však automaticky nemusí znamenať minimalistické. Jednoduchosť je o nastavení. O pohľade na svet. Nie nadarmo raz niekto povedal, že v jednoduchosti je krása.

Feeling

Ideálna stránka musí v prvom rade vedieť vyvolať feeling. Neviem ako vy, ale ja z pohľadu profesionálnej deformácie, nemám “slepotu” na reklamy a tzv. doporučené stránky. Som zvedavá a rada nachádzam nové zaujímavé veci, ktoré ma dokážu prekvapiť. Často však to prekvapenie nie je vôbec príjemné. Stránky ako cez kopirák, gramatické chyby, dizajn a grafické spracovanie bez nápadu.

A tak rozmýšľam, čím to je.

V dnešnej dobe predsa mať skvelú stránku nie je problém. Stačí štipka kreativity, nápad alebo myšlienka a k tomu existuje neskutočné množstvo free platforiem, množstvo hotových templateov a programov, kde si stránku dokážete vyrobiť spôsobom drag&drop, napr. WIX.

75% ľudí si na základe toho, ako naša stránka vyzerá, urobí záver o našej kredibilite. A to nie je vôbec málo.

Zaujať pozornosť

Ideálna stránka by mala byť niečím zaujímavá. A áno, 0,05 sekundy je čas, za ktorý si urobím o stránke názor. Ja tomu hovorím: “Pozriem a vidím.” Poznám veľa stránok, ktoré pre mňa nie sú ničím zaujímavé. Áno, sú prehľadné a nájdete tam všetko, čo potrebujete, ale niečo im chýba. Niečo, čo dokáže okamžite zaujať moju pozornosť. Dizajn alebo farebná kombinácia, banner, skvelé logo alebo zaujímavý reklamný text. Čokoľvek, čo by vystúpilo do popredia. Niečo, čo vyvolá AHA moment, vďaka ktorému si stránku zapamätám. Niečo, čo vo mne zanechá pocit, že som našla niečo, čo je iné. Rozumiem pohľadu, že na prvom mieste je funkčnosť. Ale nerozumiem, keď nie je snaha k tej fuknčnosti pridať niečo naviac.

Funkčnosť

Ideálna stránka by mala byť funkčná a jednoduchá na navigáciu a používanie. Funkčnosť pre mňa znamená, že všetko funguje :) Nie sú na stránke žiadne faux pas vo forme prázdnych odkazov, nefunkčných linkov alebo odklikov na niečo, čo sa na stránke vôbec nenachádza. Nehodí vás na 404, pokiaľ sa na stránke naozaj niečo nepokazilo :)

Skvelý produkt, skvelá stránka a skvelý prístup sú pre mňa dostatočné.

Funkčnosť takisto to pre mňa znamená, že ma na každom kroku neprenasleduje vyskakovacie okno, aby som sa zaregistrovala alebo nakúpila, alebo získala kupón na zľavu, alebo čokoľvek tomu podobné. Neviem, na akých užívateľov ste zvyknutí vy, ale mne, keď sa niečo páči, tak sa aj zaregistrujem, aj nakúpim a nepotrebujem na to žiadnu špeciálnu reklamu. (Zľava pri prvom nákupe samozrejme poteší :) ) Akonáhle sa mi takéto okno po zatvorení spustí ďalší krát, stránku zatváram a odchádzam. A určite v tom nie som sama. Pamätám sa na jednu stránku, pozerala som si ju v mobile a pri každom pokuse o skrolovanie mi vyhodilo pop-up, čiže som sa vôbec nevedela dostať k obsahu. A odvtedy som na nej už nikdy nebola.

Navigácia na stránke

Jednoduchá navigácia. Tu by som sa zastavila, pretože tak ako existujú rôzne osobnostné tipy, tak isto existujú aj rôzne spôsoby ako sa ľudia navigujú na stránke. Pre niekoho je podstatné menu a presná štruktúra radenia jednotlivých kategórií. Niekto si z menu nevyberie, ale naviguje sa odklikmi cez bannery, pretože ho ako prvé zaujmú obrázky. A niekto potrebuje aj aj. Nepreberajte, ale urobte stránku uživateľsky príťažlivú pre každú kategóriu. Majte dokonale prehľadné menu, vytvorte zaujímavé tagy, použite bannery a správne ich nalinkujte a hneď máte väčšiu šancu, že sa bude väčšiemu počtu užívateľov na vašej stránke lepšie navigovať.

Takisto prehľadnosť stránky je zaujímavý koncept. Napríklad, pre mňa je dôležité, aby boli jednotlivé sekcie od seba prehľadne odlíšené. Nemám rada, keď sa mi zobrazí veľa informácií naraz, pretože sa v tom momente prestávam navigovať a mám pocit chaosu. Viditeľne odlíšené sekcie, prehľadné kategórie a jednoduchý dizajn sú u mňa ako užívateľa jednoznačným víťazstvom.

Obsah

Má zmysel spomínať, že stránka by mala mať kvalitný obsah? Nielen grafický, ale aj textový? Áno, ja viem, tie texty musí niekto vymyslieť a napísať. A nie každý máme na to to správne “copywriterské črevo”, ale určite sa nájde niekto vo vašom okolí, kto ho má. Ak sa odvážite, ale nebudete si istý, či už gramatikou alebo štylistikou, radi vám v INoffice pomôžeme 😉 Pointa je, aby ste nezneli ako chodiaca neosobná reklama a nesnažili sa svoju služby/produkty urobiť nasilu zaujímavé pre každého. Možno vás sklamem alebo vám odľahne, ale nie každý využije vaše služby a nie každý si kúpi produkty práve od vás. Nech využijete akúkoľvek marketingovú stratégiu, pamätajte si jednu vec, ľudia idú k ľuďom. Pocit, ktorý vaša stránka zanechá v jej návštevníkovi, je to, vďaka čomu budete mať budúceho klienta/zákazníka (za predpokladu, že vaše služby/produkty sú to, čo hľadá). Buďte úprimní, buďte osobní, buďte sami sebou, vytvorte priateľskú atmosféru.

Aaaa! Gramatika! Upravovala som na svojom staršom blogovom príspevku nejaké info a našla som tam preklep! Neuveriteľné. Takže, nestačí, keď si to po sebe tisíckrát prečítate :) Poverte kontrolou svojich textov niekoho zodpovedného, kto sa vyzná v novodobých pravidlách slovenskej gramatiky. Niektoré chyby sú prehliadnuteľné, ale naozaj len niektoré. A potom, svedčí to o tom, že ste si dali na svojej stránke alebo blogu naozaj záležať. Možno je to podľa vás drobnosť, ale práve z takýchto drobností sa skladá celok.

Aktuálnosť

Samozrejmosťou je aktuálna stránka. Na základe toho je vidieť nielen váš prístup k vášmu podnikaniu, ale aj k zákazníkovi. A tráva nie je vždy zelenšia u susedov, ale tam, kde ju zalievajú. Ak by bola vaša stránka ako kvetina a vy by ste ju niekoľko týždňov, možno aj mesiacov nepoliali, ako by vyzerala? V digitálnom svete to nie je až také dramatické, ale asi viete, kam tým smerujem. V živote platí, čomu venujeme pozornosť, to rastie. Pozrite sa raz za čas na svoju stránku kritickým očkom a spýtajte sa sami seba, či je aktuálna po dizajnovej a obsahovej stránke. Niekedy malá zmena dokáže priniesť veľký výsledok.

A ďalšou samozrejmosťou je stránka, ktorá je mobile-friendly. Čiže taká, ktorá sa dobre načítava a zobrazuje na smartfónoch, tabletoch a iných mini zariadeniach. Všimli ste si, že keď vyhľadávate cez Google na mobilnom zariadení, tak hneď ako prvá informácia sa vám zobrazí, či je stránka mobile-friendly alebo nie? Je to trend, ktorý zostáva a my by sme ho nemali ignorovať.

Aby som však celý čas len neteoretizovala, prikladám niekoľko príkladov ako si my v INoffice predstavujeme ideálnu stránku :) Áno, ideálna stránka je pojem subjektívny, ale outstanding dizajn, dobre napísaný obsah, funkčnosť, jednoduchá navigácia, prehľadnosť  a aktuálnosť nikdy nevyjdú z módy :)

MARIE FORLEO | SALON de PARIS | HEYMAMA | JAMIE OLIVER

Nie je medzi nimi žiadne poradie, každá je zaujímavá niečím iným, ale každá má to, čo podľa nás ideálna stránka má mať :)